NOVATURAS - SAVAITĖS PASIŪLYMAI - Patarimai

INFORMACIJA APIE KELIONĘ

Pasas
Į užsienį galima vykti tik turint galiojantį pasą. Pasas, kurio galiojimo terminas baigiasi kelionės metu, laikomas negaliojančiu. Daugelis valstybių reikalauja, kad turisto pasas galiotų ne trumpiau kaip 6 mėnesius skaičiuojant nuo kelionės pabaigos dienos (gali būti reikalaujama ir 12 mėnesių galiojančio paso). Patariama tai išsiaiškinti prieš išvykstant ir, esant reikalui, pasikeisti pasą ir prasitęsti jo galiojimo laiką. Tikslesnę informaciją apie tai gali suteikti migracijos tarnybos. Pažymėtina, kad vaikų asmens dokumentai galioja trumpesnį laiką (2-5 metus), todėl ruošdami vaiką kelionei tėvai (globėjai) turėtų atkreipti dėmesį į jo paso galiojimo laiką.
Lietuvos Respublikai prisijungus prie Šengeno erdvės, nuo 2008 m. kovo 30 d. yra panaikinama oro sienų pasų kontrolė, todėl kertant Šengeno valstybių narių vidaus sienas Lietuvos piliečiams nebereikia pateikti kontrolei paso. Valstybių, prisijungusių prie Šengeno erdvės sąrašą bei daugiau informacijos apie Šengeno erdvėje galiojančią tvarką galite rasti Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerijos svetainėje internete: http://www.urm.lt. Pažymėtina, kad pasų kontrolės panaikinimas jokiu būdu nereiškia, jog judėjimas Šengeno erdvėje yra prilyginamas judėjimui vienoje valstybėje narėje be kelionės ar tapatybės dokumento. Šengeno šalių teisėsaugos institucijų atstovai, vadovaudamiesi nacionalinių teisės aktų pagrindu turi teisę savo šalies teritorijoje patikrinti asmens tapatybę, todėl keliaujantis asmuo privalo asmens dokumentą turėti su savimi. Be to, valstybės narės pasiliko sau teisę tam tikram laikui sugrąžinti kontrolės pasienyje procedūras, jeigu kiltų grėsmė jų saugumui ar viešajai tvarkai. Pasienio kontrolė gali būti atkurta ir masinių tarptautinių sporto renginių metu.
Sienų kirtimo ir pasų kontrolės tvarka Šengeno erdvei nepriklausančių valstybių piliečiams (ne Lietuvos piliečiams) yra kitokia. Informacijos apie šią tvarką galite rasti Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerijos svetainėje internete: http://www.urm.lt.
Pasą ir kitus asmens dokumentus kelionės metu ypatingai saugokite. Praradus pasą ar kitus asmens dokumentus, taip pat juos sugadinus, nedelsiant informuokite apie tai „Novaturo” atstovą. Praradus pasą ar jį sugadinus, turi būti išduotas asmens grįžimo dokumentas. Jis išduodamas Užsienio reikalų ministro 2008 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. V-141 „Dėl Asmens grįžimo pažymėjimo išdavimo ir įforminimo tvarkos aprašo patvirtinimo” nustatyta tvarka, todėl jo išdavimas gali užtrukti, ypač jei užsienio šalyje nėra Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar konsulato. Asmens grįžimo pažymėjimas yra skirtas tik grįžimui į kilmės šalį, todėl su juo vykti į kitas valstybes negalima. Išlaidas, susijusias su asmens grįžimo pažymėjimo išdavimu bei grįžimu į kilmės šalį, taip pat išlaidas už papildomai praleistą laiką užsienio šalyje apmoka pats turistas.
 

Vizos

Valstybių, į kurias vykstant Lietuvos piliečiams nereikia vizos, sąrašą galite rasti Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerijos svetainėje internete: http://www.urm.lt. Tarp šių šalių yra Graikijos Respublika, Ispanijos Karalystė, Italijos Respublika, Portugalijos Respublika, Kroatijos Respublika, Kipras, Bulgarijos Respublika. Į Turkiją be vizų gali vykti: Lietuvos Respublikos piliečiai, vykstantys turistiniais tikslais ne ilgesniam kaip 90 dienų per 180 dienų laikotarpiui; Lietuvos Respublikos diplomatinių bei tarnybinių pasų savininkai, vykstantys ne ilgesniam kaip 90 dienų laikotarpiui. Egipto Arabų Respublikos vizos Lietuvos piliečiams išduodamos paskirties oro uoste.
Vizų išdavimo tvarka ir kiti imigracijos reikalavimai ne Lietuvos piliečiams gali būti kitokie. Informaciją apie vizas ir jų gavimo tvarką teikia reikiamos šalies diplomatinės atstovybės ir/ar konsulinės įstaigos. Jeigu Lietuvoje gyvenantys asmenys kitos šalies vizos Lietuvoje įsigyti negali, jie turi kreiptis į artimiausią reikiamos šalies ambasadą. Aktualios ir smulkesnės informacijos apie vizų išdavimo tvarką, vizai gauti reikalingus dokumentus, vizos ir jos formalumų sutvarkymą bei kitos su vizomis susijusios informacijos teiraukitės savo kelionių agentūroje.

Vizų išdavimo tvarka ir kiti imigracijos reikalavimai turistinio sezono metu gali keistis - kelionių agentūroje ar reikiamos šalies diplomatinėje atstovybėje būtinai pasiteiraukite naujausios informacijos. Kelioės organizatorius neatsako už tai, kad neįsigijęs (negavęs) vizos turistas neišvyksta į kelionę, taip pat už pasienio ir migracijos tarnybų priimtus sprendimus turisto atžvilgiu.
 
 
Vaikų išvykimo į užsienio valstybes tvarka Lietuvoje
Už vykstančių į užsienio valstybes vaikų iki 18 metų sveikatą, gyvybę, priežiūrą, teisių ir teisėtų interesų gynimą atsako tėvai, globėjai arba vaiką lydėti įgalioti asmenys. Vaikas, vykstantis į kelionę, privalo turėti galiojantį pasą.
Su vienu iš tėvų, vaiką lydėti įgaliotu asmeniu vykstančiam ar vienam keliaujančiam vaikui raštiško vieno iš tėvų sutikimo nereikia, jeigu vaikas vyksta į Šengeno erdvei priklausančią valstybę (daugiau informacijos galite rasti internete: www.urm.lt; www.pasienis.lt).
Vaikų laikiną išvykimą iš Lietuvos į užsienio valstybes, nepriklausančias Šengeno erdvei, reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. vasario 22 d. nutarimas Nr. 302 „Dėl vaiko laikino išvykimo į užsienio valstybes, nepriklausančias Šengeno erdvei, tvarkos aprašo patvirtinimo“.Jei vaikas vyksta į valstybę, nepriklausančią Šengeno erdvei, vienas ar su jį lydinčiu asmeniu (ne su vienu iš tėvų), Lietuvos Respublikos pasienio kontrolės punkto pareigūnams turi būti pateikiamas bent vieno iš tėvų arba globėjo (rūpintojo) rašytinis sutikimas, kad vaikas išvyktų vienas ar su jį lydinčiu asmeniu, ir šio sutikimo kopija. Sutikime parašo tikrumas turi būti paliudytas notaro arba Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar konsulinės įstaigos pareigūno, arba seniūno. Vaikui išvykstant į užsienio valstybę su jį lydinčiu asmeniu, bent vieno iš tėvų arba globėjo (rūpintojo) rašytiniame sutikime turi būti nurodyti vaiką lydinčio asmens ir vaiko duomenys: vardas, pavardė, gimimo data arba asmens kodas, Lietuvos Respublikos piliečio paso, asmens tapatybės kortelės arba kito asmens tapatybę patvirtinančio dokumento duomenys (numeris, kas ir kada išdavė), galiojimo laikas. Tuo atveju, kai vaiko pavardė nesutampa su vieno iš tėvų, su kuriuo jis išvyksta į užsienio valstybę, pavarde, Lietuvos Respublikos pasienio kontrolės punkto pareigūnams pareikalavus pateikiamas vaiko gimimo liudijimas.
Vaiko, kuriam yra nustatyta globa (rūpyba), globėjas (rūpintojas), vaikų globos (rūpybos) institucijos vadovas ar jo įgaliotas atstovas, likus ne mažiau kaip 3 dienoms iki numatomo vaiko laikino išvykimo į užsienio valstybę, privalo raštu informuoti savivaldybės vaiko teisių apsaugos tarnybą (skyrių) apie numatomą vaiko laikiną išvykimą į užsienio valstybę, nurodydamas kelionės tikslą, trukmę ir šalį, į kurią vaikas išvyksta.
Šie reikalavimai netaikomi asmenims iki 18 metų amžiaus, sudariusiems santuoką (įgijusiems visišką civilinį veiksnumą) arba teismo tvarka pripažintiems visiškai veiksniais (emancipuotiems).
Tarp valstybių, nepriklausančių Šengeno erdvei, yra Egipto Arabų Respublika, Turkijos Respublika, Maroko Karalystė, Tuniso Respublika, Bulgarijos Respublika ir kt. 


Skrydžio laikas
Vėliausiai dieną prieš skrydį būtinai pasitikslinkite skrydžio laiką. Šią informaciją suteiks kelionių agentūros darbuotojai.

Visada pasitikslinkite užsakomųjų skrydžių laikus. Turizmo paslaugų teikimo sutartyje ir elektroninio bilieto keleivio skrydžio informacijoje (lėktuvo biliete) nurodyti orientaciniai laikai. Tam tikrais atvejais (dėl meteorologinių sąlygų, neleidžiančių vykdyti atitinkamo skrydžio, netikėtai atsiradusių skrydžių saugos trūkumų, streikų, turinčių įtakos skrydį vykdančio oro vežėjo veiklai, ir kt.) net ir lėktuvo biliete ir/ar turizmo paslaugų teikimo sutartyje nurodytas laikas gali būti pakeistas.
 
 
Nuvežimas iš oro uosto į viešbutį ir atgal
Kelionės organizatorius organizuoja turistų nuvežimą iš oro uosto į viešbutį atvykimo dieną ir iš viešbučio į oro uostą išvykimo dieną. Turistai vežami autobusu arba mikroautobusu, kartais - lengvuoju automobiliu. Vėliausiai dieną prieš skrydį pasitikslinkite išvykimo iš viešbučio laiką, kurį rasite viešbučio specialioje informacinėje lentoje ar informaciniame segtuve.
 
 
Registracija oro uoste
Prašome oro uoste būti ne vėliau kaip prieš 2 valandas iki skrydžio, kad liktų pakankamai laiko visiems registracijos formalumams sutvarkyti. Užregistravus bagažą, išduodamas įsodinimo į lėktuvą kuponas. Po to reikia praeiti pasienio kontrolę, kur patikrinami dokumentai, ir skrydžių saugumo tarnybą. Čia gali būti tikrinamas Jūsų rankinis bagažas.
Tiksli informacija apie skrydžių tvarkaraštį bei jo pasikeitimus suteikiama oro uoste arba kelionių agentūroje.

Kelionės organizatorius neatsako, jeigu klientas ne dėl kelionių organizatoriaus kaltės pavėluoja arba neatvyksta į oro uostą.
Atkreipiame dėmesį, kad oro vežėjas turi teisę atsisakyti priimti skristi keleivį, jei keleivio psichinė ar fizinė būsena, įskaitant apsvaigimą nuo alkoholio ar narkotikų, gali kelti pavojų jam pačiam, kitiems keleiviams, įgulai ar turtui, taip pat kitais oro vežėjo vežimo taisyklėse nurodytais pagrindais. Prašome orlaivyje elgtis atsakingai ir laikytis aviacijos saugos reikalavimų. Įspėjame, jog už elgesio orlaivyje taisyklių pažeidimus numatyta administracinė atsakomybė, o oro vežėjo ar kelionių organizatoriaus patiriamus nuostolius privalo atlyginti žalą padaręs keleivis.
 
 
Bagažas
Kiekvienas oro vežėjas savo taisyklėse nustato leidžiamą vežti bagažo kiekį ir jo dydį. Nuo 2 metų amžiaus kiekvienam keleiviui nemokamai leidžiama vežtis 15-20 kg registruoto bagažo ir 5 kg rankinio bagažo. Kelionės organizatorius neatsako už neregistruotą bagažą. Juo turi rūpintis pats keleivis. Jei kelių asmenų daiktai vežami bendrame bagaže, vienas bagažo vienetas negali sverti daugiau nei 32 kg.
Vežantis daugiau nei leidžiama bagažo, papildomai mokama už kiekvieną viršsvorio kilogramą. Nestandartinio bagažo (banglenčių, nardymo įrangos ir kt.) vežimas gali būti apmokestinamas papildomai (neįtraukiamas į nemokamai leidžiamo vežti bagažo normą). Mokesčių dydžiai priklauso nuo aviakompanijos taisyklių ir skrydžio trukmės. Nedėkite į registruojamą bagažą lengvai dūžtančių, gendančių ir vertingų daiktų (pinigų, juvelyrinių dirbinių, vertybinių popierių, kitų vertybių, prekybinių pavyzdžių, komercinių dokumentų, pasų ar kitų asmens dokumentų, vaistų, fotoaparatų, videokamerų ar jų komplektacijos dalių ir kitų elektronikos prietaisų)! Atkreipiame Jūsų dėmesį, jog oro vežėjo atsakomybė bagažo dingimo, sugadinimo ar vėlavimo atveju yra ribojama. Apie registruotame bagaže vežamus pavojingus daiktus (ginklus ar kt.) būtina informuoti skrydžių saugumo tarnybos pareigūnus. Rankiniame bagaže griežtai draudžiama turėti pavojų keliančių daiktų (žirklių, užlenkiamų ar kitokių peilių, manikiūrui ar kosmetikai skirtų priemonių). Draudžiamų bagaže vežti daiktų sąrašą nustato kiekvieno oro vežėjo taisyklės, informacijos apie tai taip pat galite rasti ir turistams įteikiamose pagrindinėse keleivių ir bagažo vežimo užsakomaisiais skrydžiais sąlygose.
Nuo 2006 m. lapkričio 6 d. visuose ES ir Norvegijos, Islandijos bei Šveicarijos oro uostuose įsigaliojo taisyklės, kuriose ribojamas pro saugumo patikros vietas įsinešamo skysčio kiekis. Taisyklės taikomos visiems keleiviams, vykstantiems iš ES oro uostų į visus paskirties oro uostus. Rankiniame bagaže leidžiama turėti tik nedidelius skysčių kiekius. Skysčiai turi būti atskiruose, ne didesniuose nei 100 mililitrų, induose. Šiuos indus turite įdėti į vieną permatomą ir užsegamą plastikinį, ne didesnį nei 1 litro, krepšelį; vienas krepšelis - vienam keleiviui. Išsamią informaciją apie naujas saugos taisykles galite rasti Tarptautinio Vilniaus oro uosto svetainėje internete adresu http://www.vno.lt/lt/duk/index.php.
Jeigu kelionės metu bagažas dingsta arba yra sugadinamas, atskridus reikia nedelsiant apie tai pranešti oro uosto bagažo tvarkymo tarnybai bei užpildyti bagažo nesklandumų aktą (angl. Property irregularity report), taip pat informuoti kelionės organizatoriaus atstovą. Rekomenduojame visada įsigyti bagažo draudimą.
 
 
Sąlygos vaikams
Dauguma oro vežėjų vaikams taiko vienodas taisykles ir nuolaidas. Užsakydami kelionę, privalote pateikti ne tik vaiko pavardę, bet ir tikslią gimimo datą. Jeigu kūdikiui kelionėje sukanka 2 metai, oro vežėjas jį laiko 2 metų vaiku. Kūdikiui iki 2 metų vieta lėktuve ir nustatytas neregistruoto bagažo svoris nepriklauso. 2 metų vaikui, kaip ir suaugusiajam, priklauso vieta ir nemokamai registruojamo bagažo norma.
 
 
Oro vežėjo atsakomybė
Oro vežėjo atsakomybė nustatoma Konvencijos dėl tam tikrų taisyklių, susijusių su tarptautiniais vežimais oru, unifikavimo, pasirašytos Varšuvoje 1929 m. spalio 12 d., 1955 m. Hagos Protokolo apie Konvencijos dėl tam tikrų taisyklių, susijusių su tarptautiniais vežimais oru, unifikavimo, pasirašytos Varšuvoje 1929 m. spalio 12 d., pakeitimą, 1999 gegužės 28 d. Monrealio Konvencijos dėl tam tikrų tarptautinio vežimo oru taisyklių suvienodinimo, 2002 m. gegužės 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento Nr. 889/2002, iš dalies pakeičiančio Tarybos reglamentą (EB) Nr. 2027 dėl oro vežėjo atsakomybės nelaimingų atsitikimų atveju, ir 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento Nr. 261/2004, nustatančio bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju, numatyta tvarka.
Prireikus vežėjas be įspėjimo gali pasinaudoti atsarginiais vežėjais ar lėktuvais, pakeisti lėktuvo tipą, pakeisti ar praleisti nurodytas sustojimo vietas arba atlikti papildomus tarpinius nusileidimus.
Jeigu dingsta bagažas arba jis yra sugadinamas, keleivis atitinkamam oro vežėjui privalo raštu pateikti pareiškimą dėl įvykio. Pareiškimas dėl žalos registruotam bagažui turi būti pateiktas vežėjui iškart po to, kai keleivis sužinojo apie žalą, bet ne vėliau kaip per septynias (7) dienas po bagažo atsiėmimo. Jei keleivis nori pateikti pretenziją ar ieškinį dėl registruoto bagažo vėlavimo, jis privalo pranešti apie tai vežėjui per dvidešimt vieną (21) dieną nuo bagažo pristatymo. Kiekvienas toks pranešimas turi būti pateiktas raštu.
 
 
INFORMACIJA APIE VIEŠBUČIUS
 

Bendra informacija
Nei pasaulio mastu, nei Europos Sąjungoje nėra vieningos apgyvendinimo įstaigų klasifikavimo sistemos ar standarto, todėl, priklausomai nuo šalies, atsiranda skirtingi vienodų kategorijų viešbučių standartai. Viešbučio kategorija priklauso nuo kambarių dydžio, jų įrengimo, aptarnavimo lygio, teikiamų paslaugų kiekio ir kt. Kiekvienoje šalyje kategorijai keliami reikalavimai ir jų interpretavimas gali skirtis.
Oficiali viešbučio kategorija nurodoma kiekvieno viešbučio aprašyme („viešbučio kategorija šalyje …“). Jeigu oficiali kategorija viešbučio aprašyme nenurodyta, tai reiškia, kad viešbutis yra pateikęs paraišką kompetentingoms šalies institucijoms oficialiai kategorijai gauti, todėl šiuo metu užsienio šalyje oficialios kategorijos neturi, arba viešbučių kategorizavimas toje šalyje yra neprivalomas. Atkreipiame dėmesį, jog prie kai kurių viešbučių kategorijos gali būti nurodyta: I klasės atostogų kompleksas (HV1 - 1st class holiday village) arba II klasės atostogų kompleksas (HV2 - 2nd class holiday village). Atostogų kompleksai paprastai pasižymi didelėmis teritorijomis, apgyvendinimu vasarnamiuose, vilose, siūloma daug aktyvaus poilsio galimybių. I klasės atostogų kompleksas (HV1) dažniausiai atitinka 4*-5*, II klasės atostogų kompleksas (HV2) - daugiau atitinka 4* ar 3* kategoriją. Taip pat prie kai kurių viešbučių kategorijos gali būti nurodyta Boutique. Boutique gali būti apibūdinami kaip nedideli, jaukūs, tačiau prabangūs ar turintys unikalią aplinką viešbučiai iki 50 kambarių. Šiuose viešbučiuose ypatingai jaučiamas personalo dėmesys ir akcentuojamas asmeninis aptarnavimas. Paprastai šių viešbučių interjeras yra stilizuotas tam tikra tema, kambariuose gali būti papildomų privalumų kaip bevielis internetas, mokama palydovinė televizija, tačiau bendras Boutique viešbučių kambarių bruožas - orientacija į ramų ir komfortabilų poilsį. Daugelyje šio tipo viešbučių aptarnavimas yra 24 val. per parą, juose siūlomos maitinimo paslaugos, veikia barai, kurie gali būti skirti ne tik viešbučio svečiams. Aukštesnio lygio Boutique viešbučiai gali teikti sveikatinimo ir kitas paslaugas.
Kelionių organizatoriaus kataloge pateikiama papildoma viešbučių klasifikacija, kuri žymima gaubliukais. Tai subjektyvus kelionių organizatoriaus kiekvienos šalies viešbučių lyginamasis įvertinimas (atsižvelgiant į viešbučio vietą, įrengimo kokybę ir pan.), kuris turėtų padėti klientui susiorientuoti ir pasirinkti norimą viešbutį. Gaubliukų negalima tapatinti su oficialią viešbučio kategoriją šalyje nurodančiomis žvaigždutėmis, kadangi oficialus viešbučio įvertinimas yra jam kompetentingų institucijų suteita kategorija šalyje.
Viešbučiai kelionių organizatoriaus kataloge aprašyti išsamiai ir tiksliai, tačiau naujausių pasikeitimų, atsiradusių išleidus katalogą, čia gali ir nebūti. Kartais nuo katalogo spausdinimo momento iki kelionės pradžios gali pasikeisti ir viešbučio kategorija. Apie informacijos pasikeitimus Jus informuos kelionių agentūroje.

Atkreipiame dėmesį, kad Graikijoje vis dar vyksta viešbučių perkategorizavimas - pereinama prie kategorizavimo žvaigždutėmis sistemos iš prieš tai buvusios nacionalinės klasifikavimo sistemos raidėmis: De Lux, A, B, C, D, E. Mūsų kataloge yra pateiktos oficialios Graikijos viešbučių kategorijos pagal katalogo ruošimo metu gautą naujausią informaciją iš viešbučių. Dėl šios priežasties vienų viešbučių oficiali kategorija šalyje yra nurodyta žvaigždutėmis, o kitų - raidėmis.
Kataloge pateikiamos nuorodos į kai kurių viešbučių svetaines internete. Atkreipiame dėmesį, kad šią informaciją ruošia ir atnaujina viešbučio administracija. Kelionių organizatorius neatsako už internete patalpintą informaciją.
Paprastai kataloge aprašomi tik viešbučio infrastruktūrai priklausantys objektai. Dėl papildomos informacijos apie konkrečius turistus dominančius dalykus prieš kelionę prašome kreiptis į kelionių agentūras.
 
 
Kelionės kaina
Kelionės kaina priklauso nuo kelionės trukmės, datos, kambario bei maitinimo tipo, papildomų paslaugų pobūdžio, jų kiekio ir pan. Konkrečios Jus dominančios kelionės kainos teiraukitės kelionių agentūrose.

Keliones galite įsigyti ir išsimokėtinai. Perkant kelionę išsimokėtinai, įmokos dydis priklauso nuo Jūsų pasirinktos kelionės kainos bei kitų sąlygų. Išsamios informacijos apie kelionių kainas bei pirkimą išsimokėtinai teiraukitės kelionių agentūrose.
 
 
Apgyvendinimas
Viešbučiuose gali būti dviviečiai, vienviečiai kambariai, apartamentai (viešbučio numeris, kuriame yra atskiros svetainės ir miegamojo dalys, gali būti įrengta virtuvėlė, kartais apartamentą gali sudaryti keli pereinami kambariai, pavyzdžiui, miegamasis ir svetainė), studijos (vieno kambario numeris su nedideliu prieškambariu, gali būti su įrengta virtuvėle) ir kt.
„Viešbutis O/OO/OOO/OOOO/OOOOO“ - kartais pagal specialų ar paskutinės minutės pasiūlymą galima įsigyti konkrečios kategorijos viešbutį, kurio pavadinimas iš anksto nenurodomas. Kelionės dokumentuose tuomet nebus įrašytas viešbučio pavadinimas, o tik pažymėta viešbučio kategorija šalyje, kambario ir maitinimo tipas. Tai reiškia, kad kelionių organizatorius įsipareigoja turistus apgyvendinti bet kokiame atitinkamos kategorijos viešbutyje, kurio aprašymas ir pats kurortas, kuriame bus tas viešbutis, nebūtinai yra įtrauktas į kelionių organizatoriaus katalogą.
Atkreipiame dėmesį, kad standartiniame dviviečiame viešbučio kambaryje, priklausomai nuo viešbučio interjero, gali būti viena dvigulė arba dvi atskiros lovos. Paprastai viešbučiuose nebūna triviečių kambarių. Užsakius vietą trečiajam ar ketvirtajam asmeniui, dviviečiame kambaryje pastatoma papildoma (sulankstomoji) lova, sofa arba sulankstomas fotelis. Už papildomą mokestį (dažniausiai reikia mokėti pačiame viešbutyje) galima išsinuomoti lovelę kūdikiui.
Viešbučių aprašyme nurodytas kambarių plotas paprastai apima miegamąjį kambarį, vonios kambarį bei, jei numeryje yra, balkoną ar terasą.
Kai kurie viešbučiai siūlo žemesnio nei standartinis tipo kambarius, vadinamus Eco, Economy ar pan. Šio tipo kambarys - tai žemiausio tipo kambarys viešbutyje, paprastai turintis mažiau patogumų nei standartinis kambario tipas už mažiausią kainą (kelionių organizatoriaus skelbiamų akcijų metu gali būti taikomos išimtys). Tikslus kambario aprašymas pateikiamas konkretaus viešbučio aprašyme. Tokių kambarių skaičius gali būti ribotas.
Viešbučio administracija savo nuožiūra apgyvendina poilsiautojus atvykimo dieną laisvuose užsakyto tipo kambariuose. Kambarius su langais į jūros pusę viešbučiai garantuoja tik tuomet, kai už tai yra nustatyta atskira priemoka ir turistas ją sumoka. Kitu atveju toks pageidavimas gali būti patenkintas tik esant galimybei. Sąvoka „langai į jūros pusę“ reiškia tik geografinę kambario padėtį jūros atžvilgiu (tai nereiškia „vaizdo į jūrą“). Kambariuose su langais į jūros pusę dažnai tiesioginio vaizdo į jūrą nesimato (kambario langai į jūrą pasisukę kampu), jūros vaizdą gali užstoti pastatai ar augmenija.
Prašymai gyventi konkrečiame viešbučio aukšte, kaimyniniuose kambariuose ir pan. laikomi papildomais turisto pageidavimais, kurie neįpareigoja kelionių organizatoriaus ir viešbučio. Jie yra tenkinami tik esant galimybei.
 
 
Minimali kaina suaugusiam
Jeigu trys žmonės nusprendžia apsigyventi dviviečiame viešbučio kambaryje, kuriame galima pastatyti papildomą lovą, trečiajam asmeniui gali būti taikoma nuolaida. Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad paprastai tokiu atveju apgyvendinama dviviečiame kambaryje su pristatoma lova.
 
 
Vienas turistas
Vienviečio kambario kaina vienam asmeniui paprastai yra didesnė nei dviviečio kambario kaina vienam asmeniui. Vienviečiai kambariai gali būti mažesni už standartinius dviviečius. Pagal viešbučiuose įprastą praktiką, turistas, sumokėjęs vienviečio kambario kainą, kartais apgyvendinamas dviviečiame kambaryje, tačiau tai nereiškia, kad kambaryje bus apgyvendintas antras asmuo.
Asmuo, keliaujantis su vaiku, kai kuriuose viešbučiuose gali užsisakyti vienvietį kambarį. Tokiu atveju vaikui kambaryje pastatoma papildoma lova (kaip ir tuo atveju, kai trys asmenys gyvena dviviečiame kambaryje).
 
 
Nuolaidos vaikams
Vaikui, keliaujančiam kartu su dviem suaugusiais, mokančiais kelionės kainą pagal kainyną, taikoma jame nurodyta nuolaida (priklausomai nuo vaiko amžiaus). Jeigu nurodytas vaiko amžius nuo (amžius), tai reiškia, kad nuolaida taikoma nuo nurodyto amžiaus. Jeigu nurodytas vaiko amžius iki (amžius), tai reiškia, kad nuolaida taikoma, jeigu iki kelionės pabaigos vaikui nėra suėjęs nurodytas amžius.
Šeimai, keliaujančiai su vienu vaiku, nuolaida vaikui gali būti taikoma tada, kai šeima pasirenka gyventi dviviečiame kambaryje su trečia pastatoma lova. Vaiko amžius, iki kurio taikoma nuolaida, nurodomas kainyne.

 
Paslaugos viešbučiuose
Mūsų kataloge pateikiama informacija apie turistinio sezono metu viešbutyje teikiamas paslaugas ir siūlomas pramogas. Turistinio sezono metu viešbučio teikiamų paslaugų sąrašas, laikas ir jų kainoraštis gali keistis. Pramoginių renginių dažnumą ir rengimo tvarką nustato viešbučio administracija. Turistinio sezono pradžioje ir pabaigoje viešbutyje vykstančių pramoginių renginių ir kitų teikiamų paslaugų paprastai būna mažiau.
Kataloge ne visada įmanoma išvardyti visas paslaugas, už kurias reikia papildomai mokėti. Neretai sezono metu mokamų ir nemokamų paslaugų kiekis gali keistis. Pavyzdžiui, dažniausiai asmeniniai seifai, esantys kambaryje ar registratūroje, yra nuomojami už papildomą mokestį. Panašiai būna su šaldytuvais ir mini barais. Mini baruose esančių gėrimų asortimentą nustato viešbučio administracija. Už gėrimus, išgertus iš kambaryje esančio mini baro, reikės išvykstant sumokėti pagal viešbučio administracijos pateiktą sąskaitą. Viešbučiuose draudžiama laikyti maistą kambaryje, mini bare ar šaldytuve.
Kambaryje esantis oro kondicionierius taip pat gali būti nuomojamas už papildomą mokestį. Apie tai informuojama kataloge. Daugelyje viešbučių reikia mokėti už kai kurias paslaugas, pavyzdžiui, už naudojimąsi teniso aikštele ir/ar inventoriumi, biliardu, sauna, sūkurine vonia, už gimnastikos centro lankymą, papildomas paslaugas turkiškoje pirtyje (kūno šveitimą, masažą ir pan.) ir kt.
Restoranai ir barai veikia pagal viešbučio administracijos nustatytus darbo grafikus. Lauko kavinės, restoranai ir barai šalia paplūdimių ir baseinų viešbučio teritorijoje veikia priklausomai nuo oro sąlygų.
Baseinų, vandens atrakcionų ir vandens pramogų darbo grafiką nustato viešbučio administracija. Viešbučio administracija, priklausomai nuo oro sąlygų, reguliuoja baseinų šildymo sistemą (kur tokia sistema yra).
Prie konkretaus viešbučio aprašymo galite rasti nuorodą - pagalvių meniu. Tokiuose viešbučiuose yra galimas pagalvės pasirinkimas iš viešbučio administracijos pateikto sąrašo pagal Jūsų pageidavimus. Paprastai galima rinktis iš tradicinių, grikių lukštų, alergiją mažinančių ir kt. pagalvių. Kai kurie viešbučiai siūlo ir gydomąsias pagalves. Paprastai tokia paslauga viešbučiuose yra nemokama.
Vykstant į kelionę visada rekomenduojame draustis sveikatos draudimu. Prašome atidžiai susipažinti su polise pateiktomis draudimo taisyklėmis. Daugelyje viešbučių yra teikiamos gydytojų paslaugos. Gydytojas viešbutyje paprastai būna kelias valandas per dieną arba, reikalui esant, yra iškviečiamas. Ne visos medicinos įstaigos dirba su draudimo kompanijomis, todėl gali tekti sumokėti už jų suteiktas gydymo paslaugas vietoje. Apie nelaimingus atsitikimus ir (ar) kitas iškilusias problemas visada informuokite kelionių organizatoriaus atstovą.
 

Viešbučio para
Atvykimo dieną viešbučio paros pradžia yra 14-18 val., išvykimo dieną viešbučio paros pabaiga yra 10-12 val. Paskutinę kelionės dieną iš viešbučio kambario su bagažu reikia išvykti iki 10-12 val. Apie tikslias išsiregistravimo iš viešbučio sąlygas Jus informuos viešbučio administracija arba kelionių organizatoriaus atstovai. Ši taisyklė galioja ir tada, kai išskridimo laikas yra naktį, net po 24 val. Atlaisvinus kambarį, bagažą galima palikti viešbučio bagažo saugojimo kameroje arba tam skirtame kambaryje. Esant galimybei, viešbučio administracija svečius gali apgyvendinti anksčiau arba pratęsti išvykimo iš kambario laiką. Už tai turistas paprastai turi sumokėti viešbučio administracijos nustatytą papildomą mokestį.
 
 
Maitinimas viešbučiuose
Galimi maitinimo tipai: be maitinimo (SC - Self Catering); lengvi pusryčiai (Light Breakfast); pusryčiai (Breakfast), pusryčiai ir vakarienė (HB - Half Board), pusryčiai ir vakarienė + (Half Board +), pilnas maitinimas (pusryčiai, pietūs ir vakarienė) (FB - Full Board), pilnas maitinimas + (Full Board +), “viskas įskaičiuota Light” (AI Light - All Inclusive Light), „viskas įskaičiuota“ (AI - All Inclusive), „viskas įskaičiuota +“ (UAI - Ultra All Inclusive). Gėrimai pietų ir vakarienės metu į maitinimo kainą neįskaičiuoti (išskyrus, jei perkamas „Half Board +“, „Full Board +“, „viskas įskaičiuota“ arba “viskas įskaičiuota +” tipo maitinimas bei, atskirais viešbučio administracijos nurodytais atvejais, “viskas įskaičiuota Light”).
Konkretus maitinimo tipas nurodytas viešbučio aprašyme. Maistas patiekiamas nustatytomis valandomis viešbučio restorane. Jei klientai, išvykstantys iš viešbučio anksti ryte arba grįžtantys į jį vėlai vakare, pageidauja maitinimą gauti kitu laiku, atskirais atvejais (viešbučio administracijos nustatyta tvarka) yra galimybė (kartais už papildomą mokestį) gauti ankstyvų pusryčių ar vėlyvos vakarienės maisto paketus.
Dažnas maitinimo tipas - „švediškas stalas“ (savitarna). Kartais gali tekti pasirinkti vieną pagrindinį patiekalą iš kelių pasiūlytų.
Konkrečią maitinimo paslaugų teikimo tvarką, laiką, kada ir kur galima gauti atitinkamą maitinimą, patiekalų ir gėrimų pasirinkimo įvairovę nustato viešbučio administracija priklausomai nuo šalies specifikos, viešbučio kategorijos ir kt. Kai kurie gėrimai ar patiekalai gali būti viešbučio administracijos sprendimu siūlomi už papildomą mokestį, net jei viešbutyje yra „viskas įskaičiuota“ ar „viskas įskaičiuota +“ tipo maitinimas. Informaciją apie tokius gėrimus ar patiekalus bei jų kainas galima gauti viešbučio registratūroje.
Paprastai viešbučio kambariuose, kuriuose nėra virtuvėlės, draudžiama laikyti ir gaminti maistą. Tuose viešbučiuose, kur atvykimo dieną kambariuose galima rasti kavos ar arbatos arba leidžiama šiuos gėrimus ruošti (apie tai informuojama viešbučių aprašymuose), vėliau šių gėrimų atsargos dažniausiai nėra papildomos.
 
 
Viešbučio seifas
Pagal kai kurių šalių teisinę sistemą, viešbutis neatsako už kambaryje paliktus vertingus daiktus. Patariame visuomet išsinuomoti viešbučio seifą ir laikyti jame pasą, pinigus ir kitus vertingus daiktus. Kambaryje paliekamus vertingus daiktus taip pat rekomenduojame laikyti rakinamuose lagaminuose ar kelioniniuose krepšiuose.
 
 
Kambarių tvarkymas
Tvarkant kambarius yra valomos grindys, siurbiamos kiliminės dangos, sutvarkoma vonia ir tualetas, išnešamos šiukšlės ir paklojamos lovos. Aukštesnės kategorijos viešbučiuose kambariai yra tvarkomi kiekvieną dieną, o žemesnės kategorijos - 1 ar 2 kartus per savaitę.
Patalynė ir rankšluosčiai keičiami 1-2 kartus per savaitę.
 
 
Kondicionavimas
Kondicionavimo sistema viešbučiuose paprastai veikia pagal viešbučio administracijos nustatytus grafikus, priklausomai nuo oro sąlygų, sezoniškumo ir pan. Viešbučių kondicionieriai gali būti dviejų tipų: centriniai ir vietiniai. Centrinius kondicionierius įjungia, išjungia ir kontroliuoja temperatūrą viešbučio administracija. Centriniai oro kondicionieriai paprastai veikia nustatytu sezonu (sezono pradžioje ir pabaigoje jie išjungiami). Centrinių kondicionierių darbo laiką taip pat nustato viešbučio administracija - jie veikia arba visą parą, arba įjungiami nustatytu laiku kelioms valandoms per dieną ar naktį. Perspėjame, kad turistams, nepratusiems prie karšto klimato, tokia vėdinimo sistema ne visada gali būti pakankama. Vietiniai kondicionieriai yra įjungiami ir reguliuojami kambaryje individualiai. Paprastai turistams nebūnant kambaryje ir centriniai, ir vietiniai oro kondicionieriai automatiškai išsijungia.
 
 
Vanduo
Nerekomenduojama gerti vandens iš čiaupo. Bakterijomis užterštas ar stipriai chloruotas vanduo gali pakenkti sveikatai ir sukelti žarnyno ligas.
 
 
Elektros srovė
Pietų šalių viešbučiuose pasitaiko elektros srovės tiekimo sutrikimų. Ne visur vienoda elektros srovės įtampa (125 V arba 220 V), todėl visada atkreipkite dėmesį į instrukciją voniose. Kai kuriuose viešbučiuose elektros lizdai yra kitokios formos nei Lietuvoje, todėl, naudojantis savais elektros prietaisais, reikia turėti elektros srovės keitiklį. Kartais viešbučiuose tokį prietaisą galima išsinuomoti. Įsigiję elektros srovės keitiklį prieš išvažiuodami, nesusidursite su galimais nepatogumais.
 
 
Triukšmas
Nemažai siūlomų viešbučių yra tose kurortų vietose, kur visą parą veikia restoranai, kavinės, diskotekos. Kai kurių viešbučių teritorijose turistinio sezono metu dažnai iki vėlumos tęsiasi pramoginiai renginiai. Triukšmą kartais stiprina ir transporto eismas gatvėse. Viešbučio administracija prašo, kad jų svečiai elgtųsi tinkamai, bet kartais poilsiautojai mėgsta patriukšmauti. Viešbučio administracija neatsako už triukšmą už viešbučio ribų. Pageidaujantiems ramybės, patariame iš anksto atidžiai išstudijuoti mūsų kataloge pateikiamus viešbučių aprašymus ir pagal juos išsirinkti viešbutį ramioje, toliau nuo triukšmingų pramogų esančioje vietoje (atkreipkite dėmesį į kataloge šauktuku pažymėtą atitinkamą viešbučio bruožą).
 
 
KELIONIŲ ORGANIZATORIAUS ATSTOVAI

Bendra informacija
Klientų poilsiu ir gerove atostogų metu rūpinasi kelionių organizatoriaus atstovai, kalbantys lietuvių, rusų, anglų ir (arba) vokiečių kalbomis, neretai jie moka ir kelionės šalies kalbą. Su jais galima susitikti Jūsų viešbutyje vykstančių susitikimų metu arba, esant reikalui, skambinti mobiliuoju telefonu. Daugelyje šalių atstovai trumposiomis žinutėmis gali būti nepasiekiami, todėl patariame skambinti telefonu. Atstovų pareiga yra pasitikti atvykusius turistus oro uoste, palydėti iki autobusų, vežančių klientus į jų pasirinktus viešbučius, susitikimo su klientais viešbutyje metu suteikti būtiną informaciją apie valiutą, telefono skambučius, transportą, “Novaturo” užsienio partnerių organizuojamas ekskursijas ir pan. Atstovai privalo informuoti klientus apie išvykimo iš viešbučio į oro uostą laiką ir, esant galimybei, palydėti iki oro uosto bei padėti užsiregistruoti skrydžiui į Lietuvą. Dažnai kelionių organizatoriaus atstovams talkina ir klientų poilsiu rūpinasi užsienio partnerių darbuotojai, kalbantys angliškai,rusiškai ar kitomis kalbomis.
 
 
Ekskursijos, organizuotos turistinės kelionės ir pramogos
Kelionių organizatoriaus atstovai suteiks informaciją apie tai, kur ir kaip galima praleisti laisvalaikį poilsio vietoje. Ekskursijas užsienio šalyje organizuoja kelionių organizatoriaus užsienio partneriai, jų kainas, programas, objektų lankymo eiliškumą taip pat nustato užsienio partneriai. Ekskursijos, turistinės kelionės ir pramogos organizuojamos kiekvieną savaitę beveik kasdien. Kelionių organizatoriaus partnerių užsienio šalyje organizuojamų ekskursijų ir išvykų aprašymai ir apytikslės kainos yra kataloge. Ekskursijos, turistinės kelionės ir pramogos aprašytos gana išsamiai ir tiksliai, tačiau naujausių pasikeitimų, atsiradusių išleidus katalogą, gali ir nebūti. Išsamią informaciją apie organizuojamas ekskursijas ir jų programas, tikslias kainas ir paslaugas, įskaičiuotas į kainą, suteikia kelionių organizatoriaus atstovai atvykus į šalį. Dažnai ekskursijose yra numatomas minimalus keliautojų skaičius, kurį nustato užsienio partneriai. Nesusirinkus minimaliam turistų skaičiui, ekskursijos kaina vienam asmeniui gali kisti arba išvyka gali būti atšaukta. Informaciją apie minimalų keliautojų skaičių galima gauti iš kelionių organizatoriaus atstovų. 


KITA SVARBI INFORMACIJA

Sveikata, skiepai
Prieš vykstant į egzotiškas šalis patariama pasikonsultuoti su gydytoju dėl profilaktinio skiepijimosi nuo užkrečiamųjų ligų. Skiepais rūpinasi ir už juos moka pats turistas. Papildomos informacijos apie skiepus galite gauti http://www.who.int/countries/en/ arba paskambinę į „Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centrą“ tel. 85 215 9273, taip pat šios įstaigos interneto svetainėje www.ulac.lt, kurioje galite rasti ir rekomendacijas dėl užkrečiamųjų ligų profilaktikos keliaujantiems į užsienio šalis.
Taip pat patariame pasikonsultuoti su gydytoju dėl profilaktikos priemonių, padedančių užsienio šalyse išvengti virškinamojo trakto negalavimų, susijusių su neįprastu maistu, kitokiais mitybos įpročiais.
Ligos ar nelaimingo atsitikimo atveju kreipkitės į artimiausią medicinos punktą, ligoninę arba išsikvieskite gydytoją per viešbučio administratorių. Apie tai informuokite kelionių organizatoriaus atstovą.
 
 
Medicininių išlaidų, neįvykusios kelionės rizikos draudimas
Vykstant į kelionę patariame turėti medicininių išlaidų draudimą, garantuojantį būtinos medicininės pagalbos užsienyje ir papildomų išlaidų, susidariusių dėl draudiminio įvykio, apmokėjimą. Tokį draudimą galite įsigyti kelionių agentūrose arba draudimo bendrovių atstovybėse.
Atidžiai skaitykite visą informaciją, pateiktą draudimo polise. Išlaidų kompensavimo tvarka ir dokumentai, kuriuos reikalaujama pateikti prašant kompensuoti patirtas išlaidas ar gauti kitokią draudimo išmoką, įvairiose draudimo bendrovėse gali skirtis. Ne visos medicinos įstaigos dirba su draudimo kompanijomis, todėl gali tekti sumokėti už jų suteiktas gydymo paslaugas vietoje, net jei ir turite medicininių išlaidų draudimą. Reikalaukite iš gydytojo tokių dokumentų: pažymos, kurioje būtų nurodyta diagnozė, gydymo išlaidų sąskaitos, patvirtintos gydytojo parašu ir antspaudu, taip pat reikės vaistų receptų ir išrašytų vaistų pirkimo kvitų. Už gydymą ligoninėje, transportą, greitosios pagalbos paslaugas pagal draudimo polise nustatytas sąlygas sumokės draudimo bendrovė, jei laiku kreipsitės į draudimo bendrovės atstovą (adresai būna nurodyti polise), kuris įgaliotas pasirūpinti gydymu ir atsiskaityti už jį.
Užsisakant kelionę rekomenduotina apsidrausti neįvykusios kelionės rizikos draudimu, kuris sudaro galimybę išvengti nuostolių, jei kelionė neįvyksta dėl priežasčių, susijusių su pačiu keliaujančiuoju. Neįvykusios kelionės draudimas apima visas pagrindines rizikas, dėl kurių gali neįvykti kelionė - paties asmens ar artimų jo šeimos narių liga ar mirtis, eismo įvykis vykstant į kelionę, dėl kelionės dieną ar prieš pat ją prarasto turto ir t.t.
Neįvykusios kelionės draudimu gali draustis tik vienas iš keliaujančiųjų asmenų arba visi kartu keliaujantys turistai. Šiuo draudimu galima apsidrausti tiek atskirai, tiek kartu su įprastu medicininių išlaidų draudimu.
Daugiau informacijos apie neįvykusios kelionės rizikos draudimo sąlygas teiraukitės kelionių agentūrose arba draudimo kompanijose.
 

 
Užsisakykite naujienas el. paštu
 
Turite klausimų? 
Mielai atsakysime!
Audra Raudytė
+37061738751
info@kelionesis.lt